Friday, November 28, 2008

Vecka 4: Dag 2 är förbränningen igång igen

Det är konstigt att det är så svårt att komma utanför dörren på morgonen. Det är som om det sitter en motsträvig fan inne i huvudet som påpekar vad mörkt det är och hur skönt det är i sängen. Men ut kommer jag och det är tur. Imorse var det nästan helt kalt igen. Lite is kvar i några norrbackar men jag klarade mig helskinnad hem. Jag önskar att jag hade en längre sträcka inne i skogen. Det är så mysigt där inne bland träden.

Imorse var det inte så svårt att komma utanför dörren. Vågen visade äntligen på minskning och Keton-stickan gav utslag direkt = fettförbränning är definitivt igång igen! Tur det eftersom jag igår gick 30 minuter på morgonen, tränade Body Pump 55 minuter och sedan tog en kvällspromenad på 1 timme då jag handlade mer shakes på itrim.

Maten (och pulver) igår summerades till 1220 kcal. (Svältdiet i mina ögon, men dubbelt mot vad "snabbt" får i sig med sina ynka 500/dag.) Men det är kalorierna som handflatan och tallriken ledde till igår. Med min BMR 1442 kcal (basala förbränning) och motionen igår så blev det ordentligt minus i intaget. Kan nästan känna hur kroppen mumsar på mina depåer istället ;-)

Jag kommer att vara särskilt noga med att jag får i mig minst 1 gr protein/kilo jag väger för att inte bli av med så mycket muskelmassa under viktminskningen. Det visade sig inte vara svårt alls med två ägg och lax.

7 comments:

  1. Vilka vackra bilder. Faan va duktig du är med mat och motion. Bra kämpat!!!

    ReplyDelete
  2. Tack Ellix! Ja, bilderna blir jättefina med min mobil. För några år sen var jag glad att jag hade en färgskärm på mobilen. Idag är jag lite sur att kameran inte har blixt. Galen värld :D

    ReplyDelete
  3. HBP. Vad ska du med blixt till uti skogen? Du lyser ju bara upp närmsta träd :-)

    Du kör hårt och det är bra. Du kommer vara en förebild när jag drar igång efter nyår.

    Funderar mycket på vad jag ska äta som första måltid. Riven gurka och räkor som förrätt. Kyckling till huvudrätt. Funkar det på nyår tror du?

    Eftersom jag kör shakes fyra gånger om dagen så får jag i mig 800 kcal per dag men funkar bra eftersom jag är man.

    Bra kämpat och jag är mycket impad på din träning. Promenader och bodypump på samma dag. Har du träningsverk idag?

    ReplyDelete
  4. Skoja inte!!! Även fast jag var försiktig och inte lastade på tunga vikter på Body Pump-passet så räckte det för att ge mig träningsvärk både igår och idag (lördag). Ställde in planerat muskel-pass också. Träningsvärk och förkylning stoppar mig... än så länge :)

    Räkor låter mums! Jag skulle antagligen satsa på löjrom, creme fraich och en blini + röd lök. Sedan något med pilgrimsmusslor och kanske halstrad röding eller lax. Fisk är snällt mot magen. Tänk på hur länge din har vilat!!! :)

    ReplyDelete
  5. Hmm vad är blini? I boken står att man kan börja med fisk eller kyckling. En väl anrättad kyckling får mig att dregla.

    Det är nu ett tag kvar så jag hinner säkert ändra mig :)

    ReplyDelete
  6. Blini (eller blinier) är en boveteplätt (ryskt ursprung tror jag). Håller med om att en bra tillagad, saftig kyckling med gröna örter får snålvattnet att rinna till :D

    ReplyDelete
  7. Jag är impad över dig och så mycket som du kommer ut och rör dig!!! Önskar att min familjesituation var lite annorlunda för då hade även jag kommit ut ännu mer...

    Menar du att du tagit bilderna med din mobil? Du måste ha en bra mobil med andra ord!!!

    Blini, löjrom, creme fraich och rödlök! Ahhh det låter ljuvligt!

    ReplyDelete