Wednesday, December 3, 2008

Vecka 4: Resultat!

STARTEN VECKA 1 & SLUTET VECKA 4























Ålder: 40 Längd: 166 cm

Vikt: 67.5 kg (-6.4 kg på 4 veckor)

BMI: 24.5
Fett: 33.3% eller 22.5 kg (-5.7 kg fett borta på 4 veckor)
Målvikt: 61 kg (-6.5 kg i fett kvar)

Stegsnitt vecka 4: 12.898 steg per dag (Mitt mål är 10'/dag.)

Metod: itrim 10 veckor alternativet "Varierat" = 2 mål mat + 2 måltidsersättningar per dag.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Det känns verkligen bra att dessa två veckor är över. Härligt att jag lyckades gå ner 2 kilo efter allt tjat om platå under vecka 3. Min fettfria massa har ökat med 2 hekto och troligen är det ny muskelmassa som tillkommit för jag har inte sett att det vuxit ut ett extra finger någonstans...
Utöver vågens resultat så har jag minskat 6,5 cm i midjan och 4 cm runt rumpan.
Mitt personliga mål var att under dessa tio veckor gå ner till åtminstone 67.9 - det har jag alltså gjort med ett halvt kilos marginal redan efter fyra veckor. Känns underbart. Allt från och med nu är bonus!
Men jag kämpar vidare :)

4 comments:

  1. Ah, sorry Peter men Muffinsbilden kom inte med :)

    ReplyDelete
  2. Vad synd på muffinsbilden. Den hade jag gärna sett ;-)

    Ett stor GRATTIS. Vilka framsteg du har gjort.

    Du ska inte gnälla över den kroppen. Tänk på oss andra(mycket avundsjuk).

    Just hemkommen från ett jättejulbord där jag åt ingenting. Kocken tyckte synd om mig och erbjöd mig att göra en soppa. Det är ju snällt men jag höll mig till cola light och vatten.

    Än en gång GRATTIS

    ReplyDelete
  3. Jäklar vad slimmad du blivit!!! KANONBRA JOBBAT! Känn dig nöjd och stolt!!! Du har gjort det fantastiskt bra!!!

    Waow vilket stegsnitt du har!!! BRAAVO!!!

    Jag är stolt över dig!!!

    ReplyDelete
  4. Det syns verkligen på magen att mycket har försvunnit.. Bra kämpat!!!

    //Ellix

    ReplyDelete