Wednesday, November 19, 2008

Vecka 2: Stegräknaren tickar

Det är inte längre säkert att vågen visar på minskning om mornarna. Idag +1 hekto men å andra sidan var raset igår förvånansvärt stort (- 0,6kg). På det stora hela är jag väldigt nöjd med trenden så här långt.

Ser fram emot kvällens itrimmöte som också är första vägningen under min viktminskning. Jag vill så gärna ha den där lilla remsan. Det är nästan löjligt!

Solen skiner, det är nollgradigt och jag längtar efter att få komma ut och gå. Har lite abstinens då det igår inte blev någon utomhuspromenad alls vilket påverkade mitt humör enormt. Sitta i bil, gå runt i ett shoppingcentrum (tidig julhandling) och sedan gå in på ett gym. Trist och syrefattigt. Dessutom surade jag för att jag inte hade fått ihop mer än 10' steg. Jag har blivit fartblind tror jag.

Idag är det ny barnvagnsrunda med B och jag tar med mina stavar.

2 comments:

  1. Visst är det otroligt! Att en liten remsa kan kännas både så efterlängtad men även lite läskigt... För mig var det verkligen så att jag inte trodde att jag skulle ha gått ner nåt mer i vikt... Fast mina kursare tyckte att det syntes jätteväl i mitt ansikte..... smalare ;0)

    ReplyDelete
  2. @NuJädrar: du är jätteduktig!

    ReplyDelete