Monday, November 10, 2008

Mål: minus 12.9 kg fett

Första dagen på vecka 1.
Just nu sitter jag och lyssnar på min kurrande mage och dricker vatten.

Jag har första gruppmötet på onsdag och hade bestämt att jag skulle starta enligt programmet idag (måndag) men jag startade redan i fredags pga att jag fick en smärre chock efter första hälsoanalysen i torsdags. Mitt blodtryck är högt: 161/90. Har märkt lite fler snabba hjärtslag med lite extra tryck/pulsande det senaste året men har inte tänkt så mycket på det. Så istället för att "unna mig" att dricka en massa alkohol och äta onyttigt sista helgen satte jag alltså igång direkt.

Ålder: 40
Längd: 166 cm (har varit 167)
Vikt: 73.9 kg
BMI: 26.8
Fett: 38.1% (28.2 kg)
Övrigt: 61.9% (45.7 kg)

Målvikt: 61 kg (-12.9 kg i fett)

Metod: itrim 10 veckor alternativet "Varierat" = 2 mål mat + 2 måltidsersättningar per dag.

Funderar på hur jag ska belöna mig för att hålla igång när motivationen tryter. Just nu behövs ingen särskild motivation utöver det faktum att jag har ett ruggigt blodtryck.

Undrar också om jag kan låta bli att väga mig hemma. Tänker fortsätta med det så länge jag inte blir deppig av det efter som det är peppande att se resultat hela tiden.

Som jag trodde så tog det 3 dagar att komma in i förbränningsläge. Min kropp vill inte gärna släppa ifrån sig min övervikt men i söndags visade provstickorna från apoteket ljuslila (++) vilket betyder att förbränning av fett är påslagen. Ser fram emot att få se +++ vilket är maxutslag men jag tror att det kräver längre tid och mer motion.

Ikväll ska jag iväg på första Puls-träningen. Ska bli spännande att se hur det känns att träna efter 2 månaders uppehåll. Ser fram emot att SATS öppnar nytt på lördag. Jag behöver mer än bara promenader för att det ska kännas roligt. Undrar om jag skulle svimma om jag gick på ett step-up pass nu... Kanske ska avvakta någon vecka och satsa på fler promenader så att inte SATS behöver ringa ambulans redan under premiärveckan.

2 comments:

  1. KUUL att du också bloggar! Som sagt många börjar blogga men sen slutar dom- trist! Jag tänker fortsätta bloggandet för det blir ju som en dagbok för mig själv med!

    Kul att du har börjat nyss du med! Ja nån belöning krävs eftersom jag är så duktig! Förutom att jag lägger undan 100:-/ kg till min nya garderob så för varje 10 kg jag har gått ner unnar jag mig nåt lyxigt som jag aldrig skulle unna mig annars. På torsdag ska jag på ansiktsbehandling! 2 timmars behandling... Slår två flugor i en smäll- både lyx och egentid!!! Nåt som jag inte är duktig att ge mig själv....

    Vad kör du för måltider med vanlig mat och vad äter du då?

    Nu håller jag på att laga mat till familjen- kikärtscurry med kycklingfilé, broccoli och mathavre... själv ska jag skaka en chokladshake UTAN min shake som är på jobbet...

    Tack för sopp tipset! Hade tänkt att pressa i vitlök och oregano :0)

    Vi hörs mer hoppas jag!

    Lycka till!

    ReplyDelete
  2. Välkommen hit! Ansiktsbehandling är så härligt. Bra val.

    ReplyDelete