Tuesday, November 25, 2008

Vecka 3: Dag 6 och jag står still

Gick lite för bra de två första veckorna. Nu känner jag mer igen min kropp. Den vill INTE släppa ifrån sig de fina depåerna. Jag får helt enkelt inse att om jag tappar 0,5kg/vecka så är det bra i alla fall. Lite konstigt tycker jag att det är eftersom jag tappat 0,5 när jag ätit samtliga mål som mat. Å andra sidan var jag lite yngre då. Ja ja. Får nöja mig med att det inte är *upp* idag.

Skippar morgonpromenaden idag. Istället går jag till centrum och letar småklappar till barnen. Fram och tillbaka dit är 1 timme. Sen bokade jag in mig på att Pilates-pass i kväll. Vet inte riktigt varför jag valde det för jag har för mig att det inte riktigt är min grej. Får testa igen helt enkelt. Går fram och tillbaka dit vilket ger mig ytterligare 1 timme. Skavsår och brännblåsor. Hmm. Får se hur bra det går.

Igår var jag hos min massageterapeut (& kiropraktor). Vilken skillnad mot senast! Mina promenader har verkligen lönat sig. Nästan inget nackont, bra ryggmuskulatur men uj, uj, uj vad hon bannade mig för att jag inte stretchar dagligen. Rumpan och framsida lår var inte bra så nu ska jag stretcha lite och sen iväg.

3 comments:

  1. Tänk på att alla förändringar som är bra räknas. Dvs det är inte bara vågen som är rättesnöret.

    Du vet väl om att shopping ger en massa steg om du har stegräknare.

    Fortsätt bara på inslagen väg så märker du att det händer saker. Kanske inte på vågen alltid men i övrigt :-)

    ReplyDelete
  2. Jo, jag skramlade ihop över 12' steg idag trots att jag skippade Pilatesen. Tog istället bilen till ett annat center där de körde min favorit yoga. Aj aj aj vad jag har känningar. Var flera månader sen jag yogade senast.
    Roligt var att känna att jag hade bättre grundmuskulatur nu. Men böjligheten saknades. Blir bättre snart igen :)

    Compeed är förövrigt mitt favoritläkemedel idag. Hade blödande skavsår på hälen, men märker inget av det med plåstret på.
    Brännblåsorna är också helt OK med hydrocortisonet. "Pijn is fijn" som holländarna säger (smärta är bra). De är lite knäppa dem med... ;-)

    ReplyDelete
  3. Kära Hbp! Förstår att det känns tungt för dig men det är naturligt att det ibland står stilla. Nu är detta nåt som ingen av oss tycker är acceptabelt men det är bara att härda ut! Nästa gång kan det vara ännu mer ner istället!

    Ta fram måttbandet vettja!!!

    Du är ju så otroligt duktig med dina promenader! Jag är rädd att du snart slitit ut din stegräknare = angenämt slitage!!!

    Compeed är en fantastisk uppfinning som vi skavsårsburna älskar!!!

    Peter, nu ska jag in och läsa din blogg ;0)

    ReplyDelete