Tuesday, November 18, 2008

Vecka 2: Milstolpe nådd

Jag är tillbaka på 60-talet och med ett halvt kilos marginal. Lycka! Vet inte vad som hände igår morse men bryr mig inte. Idag är jag glad. Lustigt att 69,5 idag gör mig glad när det gjorde mig deppad i våras. Då på väg upp - och nu på väg ner.

Igår träffade jag min kompis B och efter några amningar och blöjbyten så kom vi ut ur hennes lägenhet. Slank in på Naturkompaniet och sen kom jag ut med ett par stavar.

Jajamensan, nu är jag medelsålders och muppar runt med stavar också. (Förlåt alla frälsta stavgångare, men det SER muppigt ut!) Det var inte helt lätt att ställa in dem i rätt längd men jag stannade en stavis i parken och frågade hur långa de skulle vara och hon hjälpte glatt. Sen hade marken frusit och stavarna hoppade runt lite grand. Läste på efteråt att man inte ska sätta ner dem framför sig som när man skidar, utan den ska alltid ligga lite lutande. Ska prova mer för att få bra flyt i stavandet. Inte så jobbigt som jag hade trott men idag har jag lite känning i ryggmusklerna mellan skulderbladen och lite på framsidan av axlarna. Känns bra!

Jag stegar vidare. Läste att bloggaren tråktanten slutat med stegräknare för att det blev stressande, för hela hennes familj. Jag får verkligen fart av min stegräknare. Den får ut mig på mornar när jag segar runt. Den får ut mig på en kvällsrunda för att det är roligt. Den får mig att gå istället för att ta bussen. Den får mig att åka kommunalt istället för att ta bilen.

Idag är det dock en bildag. Ska skjutsa svägerskan R till jobbet så att hon får göra det sista innan hon får barn vilken dag som helst. Sen var det lite vinterdäckspyssel och "ombytt" träning som ska klämmas in.

Swooosh! Där stormade äldsta dottern in (bor hos pappa den här veckan) för att få snabbfrukost, kärlek och glada tillrop om att göra läxan i eftermiddag innan vattengympan. Jösses vilket tempo det är på henne.

3 comments:

  1. GRATTIS! Gud så kul att du nått 60 talet!!! Bra kämpat! Verkligen!!! Kul att höra att din stegräknare bidrar så till din motivation! Min är fortfarande borta... Har 2 (!!!) st som båda är pust väck! MEN jag går iallafall jag och idag är jag tillbaka på jobbet och då blir det lunchprommis MED stavar- håller med om att det ser för tokigt ut men, men...
    Have a najs day!

    ReplyDelete
  2. Stavar får nog ingen ut mej med på
    ännu tag. Det ser fördj-ligt ut.

    Jag var en gång på 67 kilo men gick fem när jag började träna styrketräning så för mig är det nog en utopi att väga så lite. Jag har satt min längd - 100 som målvikt. Kanske ska jag säga önskedröm.

    Grattis till din viktnedång

    ReplyDelete
  3. Tack tack tack!

    @Nu Jädrar: Härligt att höra att jag inte är ensam om att muppa runt med stavar. Hoppas solen även skiner på dig idag!

    @Peter: 67 kg för din längd låter extremt lite. Promenader kan jag dock rekommendera varmt. Det gör skillnad på humöret. Som meducin!

    ReplyDelete