Tuesday, November 11, 2008

Vecka 1: startbild & CDn

Startbild är något som jag alltid ångrat att jag inte tagit vid tidigare viktminskningar så jag har försökt att ta en bild som verkligen kommer att påminna mig om var jag startade. Tog fram ett par av mina jeans som jag hade för två år sedan. Målet är att komma i dem inom 12 månader. Inte så vackert nu... Har också tagit några basmått med måttband: bröst, midja, rumpa, lår och överarmar.

Provade CD-skivan och blev positivt överaskad. Den fick mig verkligen att slappna av. Lite mycket kanske för jag gled ut och in ur drömmar så jag somnade nog lite. Blev också avbruten av en dotter som kom och ropade efter mig. De är inte vana vid att jag går in på mitt rum på eftermiddagarna. Bra läxa för mig. Jag ska säga till dem att jag kommer att behöva en halvtimme i fred men att jag kommer ut sen. Det kommer inte att vara något problem.

Fick dock problem med visualiseringen som gick ut på att jag skulle tänka på någon väninna som har en kropp som jag vill ha. Gick bara inte. Alla jag kom att tänka på ser inte alls ut som jag i kroppsbyggnad/form så det blev helt konstigt att se mitt huvud på deras kroppar. Antingen så har de mycket större bröst eller så har de kvinnligt breda höfter. Men nu tror att jag har hittat en bra kropp som jag ska ta över idag. Hehe... hon har ingen aning om det! Och jag ser fram emot att få en friidrottares atletiska kropp i eftermiddag.

4 comments:

  1. Japp! Även jag har tagit mod till mig och fotat min start bild... Har en målbild som är som jag såg ut i min aprikosa bikini år 2000 på Kreta... Den bilden har jag kvar och den sitter även på näthinnan- lätt att plocka fram!
    Hur som helst så hittade jag bikinin, krängde på mig den (!!! Det gick!!! ) och bad sambon fota snabbt som tusan... ingen kul syn... Bikini trosorna syntes inte ens... Hängde över både här och där men så blir det när man gått upp 40(!!!) kg! Ska lägga ut bilden någongång i min blogg....
    Cd:n har jag inte ens testat!!! Det måste jag givetvis göra!
    Bra att du tagit "basmått" - det missade jag.... Synd...

    Hur många barn har du och hur gamla är dom?

    Kram

    ReplyDelete
  2. Förresten, hur lade du till " My blog list"?

    ReplyDelete
  3. * Ta dina mått nu! Kan verkligen rekommendera det och det är kul att använda när viktminskningen planar ut. Fett -> Muskler kommer att synas på måtten istället för vågen och det motiverar i alla fall alltid mig att fortsätta träna. (Nu var det ett tag sen...)

    * CDn är toppen! Har provat den idag igen och satans vad snygg jag var när jag skuttade upp för en brant backe (svägerskan var som bambi och körde intervallträning i uppförsbackarn när vi andra som gick med höll på att dö av syrebrist). Idag somnade jag inte!

    * Döttrarna är 15 o 13 :)

    * "Blog list" kan man lägga till som en "gadget" i editeringsläget av själva blog-layouten (fin svenska).

    ReplyDelete
  4. Tack! Nu har jag gadget:at både statistik mätare och blog list!!! Är nybörjare på det här med bloggning!

    Härligt att känna sig så snygg!!!

    Stora tjejer du har!!!

    ReplyDelete