Thursday, November 27, 2008

Vecka 4: Dag 1 - snön smälter fort

Så här vackert har det varit i flera dagar nu. Idag är det +5 grader och vattnet rinner överallt. Snön har polerats till blankis i promenadspåren så jag klev mest runt i ytterkanten. Sörjer att snön är på väg att töa bort. Det har varit underbara dagar med snöknarr under skorna. Hoppas att den kommer tillbaka igen.

Gruppträff #3 igår. Jag kände det som om jag hade ett åskmoln över mitt huvud. Trots att jag hade gått dit. Promenader brukar få upp mitt humör, men inte igår. Blev lite gladare när vi gjorde bentestet (s.66 i övningsboken) och jag hann göra 45 stycken på 1 minut. Sen kände jag direkt att det skulle komma att göra grymt ont, men... äh! Jag var ju stark :) Det känns idag...

Magen var heeeeelt galen igår. Gillade inte alls att jag åt surkål tror jag. Var så illa att jag var tvungen att gå in och låna toaletten på en restaurang när jag var på väg till itrim. Inte riktigt likt mig men nöden har verkligen ingen lag.

Snittsteg vecka 3 blev 12469. 20.000 färre steg än förra veckan och det kan ju förklara en del.

Har bestämt mig för att göra en stickprovstest av mina dagliga måltider. Gillar inte att tänka kalorier när jag äter, men eftersom vecka 3 blev en sån fruktansvärt irriterande besvikelse så ska jag göra det. I alla fall ett par dagar. Det bör ge mig en vink om jag helt enkelt får i mig för många kcal eller om det bara är min kropp som larvar sig. Fick tips om livsmedelsverkets hemsida både på gruppträffen igår och på den här underhållande bloggen.


Utöver att stå och väga mat (tråkigt) så blir det ingen lunch med ex-kollegan idag (synd). Det betyder att jag får gå och träna mitt på dagen (för jag har ingen bra ursäkt till att INTE träna).

1 comment:

  1. Fin bild! Jag håller med om blankisen... HATAR verkligen det! MEEEN på med broddarna ( rekommenderar Spiky plus som är som en helsula som man trär på skorna. Köpt på Intersport )

    Broddarna är verkligen min räddning! I vanliga fall hade jag skitit i promenaden MEN icket!

    Du ska se att du snart går ner så du blir nöjd igen!!! Heja, heja!

    ReplyDelete