Sunday, November 23, 2008

Vecka 3: Dag 4 släppte det igen


Idag ville kroppen vara snäll och visade på -0,5 kg. Mycket snällt. Tack snälla kroppen, för jag behövde lite bevis på att det lönar sig att inte dricka vin till middagen med vännerna igår. (Jösses vad vinet luktade gott!) Och att inte ta en smakbit av deras pommes frites. Men jag tog en rejält mycket större köttbit än min lilla handflata. Dubbel tjocklek blev det. Men tydligen så var det precis vad jag behövde eftersom jag tappat den och mer idag. Kanske var det också för att jag lyckades övertala bakfulla P att gå halvtimmen till restaurangen istället för att åka tunnelbana. Nästan framme stod han och gnällde som en femåring.


Snö idag igen. Nu när jag kommit in från min morgonpromenad så ser jag att solen kommit fram, men att det blåser. När jag var ute så var det flingor-in-i-ögonen hela vägen men det var inte jobbigt blåsigt. Känns så skönt att ha kommit igång med min morgonpromenader igen. Det var dem som höll mig viktstabil förut så jag undrar varför jag trodde att jag inte behövde dem längre. Korkat.


Idag ska jag spöa pappa och resten av familjen i rundpingis. Brukar börja lite trevligt så där men urarta i mycket blodigt allvar och sammanbitna käkar. Bilden ovan är från ett ställe som jag vill gå till. Får samla ihop några vänner och ramla ner.

2 comments:

  1. Rundpingis? Det var länge sedan. Kan bero på att jag var kass i pingis. Badminton däremot spelade jag mycket när jag gick ner senast. Otroligt kul. Nu har hallen jag lånade blivit ägd av någon annan. Svårt att få tag i tider.

    Fortfarande avundsjuk på din morgonpromenad som jag aldrig kommer upp till. Men eftersom det sjunger på vågen hela tiden så är jag inte så het på det. Vi får se i vår om jag ändrar mig.

    ReplyDelete
  2. Va´duktig du är som kan låta bli alla frestelser... inkluderat vinet! Att köttbiten blev större gjorde ju ingenting ;0) HÄRLIGT!
    Jag börjar läääängta att äta åtmidstone ett mål lagad mat per dag... Skulle vara smaskens det!
    Antar att din sambo INTE var nykter när han tjurade som en 5 åring...
    Hoppas rundpingisen gick bra och att det inte blev föör blodigt allvar och sammanbitna käkar...

    ReplyDelete