Thursday, November 20, 2008

Vecka 3: Jag köpte en trång jacka...


Affärsbiträdena titta ganska bekymrat på hur den smet åt runt rumpan och magen och muttrade "Ja, det är ju lätt där extrakilona sätter sig på oss kvinnor".

Och när jag svarade "Jooo, men jag kommer att gå ner minst 8 kilo fett inom det här året så DÅ kommer den ju att bli riktigt luftig!" så tittade de på varandra snabbt med lätt höjda ögonbryn.
DET avgjorde saken för mig. Parkasen fick följa med mig hem.


Den är redan invigd. Visst smiter den åt över rumpan men ÄÄÄÄSCH, den är ju lite elastisk. Uuuuuunderbart skön. Den kommer att gå många steg med mig i vinter.

5 comments:

  1. Bra jobbat. Du är värd den belöningen och så kommer den sitta perfekt om ett tag.

    Håll huvudet högt och sikta mot ett lättare liv.

    ReplyDelete
  2. Heja! Heja! Ja, tänk att nu är vi iett läge där vi trivs när kläderna smajtar åt ;0) För vi vet ju att snart fladdrar dom i vinden! Bra gjort av dig att du köpte jackan! Men ursäkta, men vad var det för expediter?! Hur har dom MAGE att uttrycka sig så?

    Snygg jacka! Vart köpte du den? Skulle kunna tänka mig en sådan själv...

    ReplyDelete
  3. Kul att ha hittat fler som går på Itrim. Såg att jag inte uppdaterat att jag inte går på Snabbt utan på Varierat, därav energin till min träningsdos...

    ReplyDelete
  4. Tack!

    Parkasen är en Patagonia modell "Womens Ina Down Parka" och den finns på många ställen bla Naturkompaniet och Länna Sport.

    Extra hej till Simmat, kul att du hittat hit :)

    ReplyDelete
  5. Skitsnygg jacka! Förmodligen kommer en sådan finnas runt min smala 70-80 kg´s kropp nästa vinter!!!!! Det är ännu en målbild som jag har nu!

    ReplyDelete