Saturday, November 15, 2008

Vecka 2: Snuvig och familjens midjemått

Ja men det är klart att jag ska dra på mig snuva och hosta. Huvudet spränger men ingen feber. Bra. Känner mig lite groggy, men OK. Imorse lät jag mig sova ut och vaknade halv nio. Frukost och sen ut på en liten halvtimmespromenad. Grått men varmt och skönt.

Nu sprider sig mitt påfund i familjen. Iförrgår mamma, igår min bror och imorse pojkvännen E.

E är inte så sugen på att ändra på sina matvanor. Förut har han hållt formen genom att springa, cykla och åka snowboard - men det har blivit mindre och mindre av det. Nästan inte alls. Iofs har han sprungit mer den här hösten än på länge - men det räcker inte. Latte, godis och (fel)fet mat har satt sig runt midjan. Vi tog vikt och midjemått imorse. Får se om det sätter igång något i huvudet på honom. Jag tänker INTE sätta upp en diet åt honom. Vill han minska får han välja hur och när. Vill han ha hjälp så gärna.

Brorsan blev också midjemätt av mig när jag var förbi och lämnade kladdkakan och chocolate chip kakorna som jag också bakade igår. Han blev lite snopen att se att han och E var lika runda och att han bara var 2 cm mindre än sin höggravida fru. Hehe!

Idag kommer en gammal barndomskompis som tyckte att det var så SKÖNT att jag inte drack alkohol för då finns det ingen risk att hon är bakis imorgon. Jag längtar efter onsdag när vecka 2 är slut. Jag vill väga mig officiellt. NU! :)

No comments:

Post a Comment