Tuesday, December 30, 2008

Vecka 8: Dag 6 och vågen säger 111.8kg idag

Det kanske är dags att köpa nytt batteri till min våg... Jag klev upp på den imorse och först stod det 68,1 vilket inte kan stämma. Klev av och upp igen och då visade den 111,8. Inte så troligt...

Kollade att den inte gått över till LB (pounds) men den stod kvar på KG så det är bara att inse att den antingen behöver ett nytt batteri eller så har den gått sönder. Idag känns det som en liten semester att den inte fungerar. Tror att jag ska ställa undan den ett tag och istället avvakta vägningarna hos itrim. Jag går ju dit för gruppstödet och en bättre vägning/mätning än den jag kan göra hemma. Kanske kommer jag iväg på en "6-veckorsvägning" idag, men solen skiner och jag behöver både åka till Systembolaget och vill så gärna ut och åka långfärdsskridskor idag igen. Vi åkte igår men pga av tidsbrist blev det bara tid för 20 minuters åkande och det var ju inte riktigt vad vi hade hoppats på.

Ska inte sitta här länge idag. Efter en underbar sovmorgon och en god frukost (jag åt fläskkarrén som var över från middagen och min dotter sitter just och äter grönkålspotatismos med baconbitar i) så känner vi oss laddade för den här fantastiska vinterdagen.

Hoppas ni alla har en bra sista tisdag år 2008 :)

2 comments:

  1. Batteribyte är alltid bra ;-)

    Långfärdsskridsko? Ha ni sådana isar i Stockholm!

    Det var länge sedan jag åkte något sådant eller jag har aldrig åkt långfärdsskridskor utan mer långt på hockeygrillor. Fast är nu riktigt länge sedan.

    Tack för dina härliga inlägg. Det kanske blir några fler promenader framöver bara jag får vara frisk.

    ReplyDelete
  2. Hoppsan sa! Nejhej det stämmer inte alls! Vilken tok-våg som busade med dig så...

    Långfärdsskridskor ser så härligt ut. Efter nyår brukar isen på Storsjön här i Östersund vara upp plogad så man kan åka lååånga sträckor på sjön! Jättefina isbanor/ gångvägar mm. Perfekt på vår vintern när vårsolen gassar! Då är hela sjön full med människor...

    ReplyDelete