Saturday, December 13, 2008

Vecka 6: Dag 3 med ost-baksmälla



Så. Nu är jag 100% säker. Jag lagrar vätska direkt av ost. Igår åt jag en brieost-bit och en getost-bit. Idag gick jag upp 4 hekto. Förra helgen åt jag också ett par bitar brieost och då hände samma sak. Jag känner också i fingrarna att jag har en massa överflödig vätska i kroppen. Spänner!
Alltså får jag strunta i att väga mig eller inse att jag kommer att gå upp om jag äter ost - ELLER - så struntar jag i ost. Just nu lutar jag åt det senare. Inte för vikten utan för att det spänner obehagligt i fingrarna. Blev också äckelmätt av bara två bitar ost och lite räkor. Väldigt kontigt.

Just nu dricker jag mitt morgonkaffe. Ska ut på min morgonrunda. Sedan brakar julaftons-dagen igång med full fart. För mig i alla fall. E skulle ha kommit hit efter sin julfest med jobbet igår för att hjälpa till. Men... han hade glömt nyckeln till mig och min mobil var ljudlös så han har åkt hem till sig för att sova. Han bor lååångt bort från mig, så jag ska låta honom sova några timmar till innan jag ringer och väcker honom. Mina barn får hjälpa mig med att bära ut julmaten till bilen istället. Det fixar vi :)

Från och med idag blir mindre aktivitet på min blogg under veckan som kommer. Men om vi ramlar på ett internet-café så skriver jag självklart ett inlägg. Och till alla er som kämpar för att gå ner. HEJA HEJA HEJA!

Massor av luciakramar!

4 comments:

  1. GOOOD JUUUL! How how, finns det några snälla baaarn hääär?!

    Hoppas att ni får en härlig jul idag!

    Så fort lillgumsan vaknar ska lusse utstyrseln på- feber eller ej! Är det lucia så är det...

    Du MÅSTE hitta åt ett internetcafé så vi får höra hur du har det där borta i Teneriffa!!!

    ReplyDelete
  2. Glömde ju...

    Trevlig välförtjänt resa! Må så gott och njut av semestern!!!

    Kram kram

    ReplyDelete
  3. Håller med föregående bloggkomenterare.

    Ha en otroligt God jul.

    En helt underbar semester utan ost så hörs vi vart efter.

    Vi kommer vara så avundsjuka, du kan bara ana.

    Kramar från mig med

    ReplyDelete
  4. Tack och kramar tillbaka! Hörs säkert snart :)

    ReplyDelete