Monday, December 22, 2008

Vecka 7: Dag 5 åter i Sverige

Hemma igen efter veckan på Teneriffa. Kändes underbart att få sova i min egna säng. Det är inte skönt att sova i hotellsängar som har några år på nacken och som dessutom är bäddade med frottéplast. Vi tog så klart bort frottéplasten, men madrass och kudde kunde vi inte fixa.

Kom hem mycket sent inatt. Såg att Peter hade observerat att det var förseningar från Teneriffa. Jo, vild (oannonserad) strejk bland flygledarna tydligen. Spelade inte oss någon större roll. Jag räknar liksom med att bli försenad när jag flyger charter...

Veckan har varit skön. Endast sett skymten av solen och det blev aldrig varmt nog att ta av sig tröjan för att sola. Vi har däremot vandrat uppe på vulkanen Teide, vi har vandrat i fuktig grönska, vi har vandrat längs stupande berg.

Trots detta blev stegsnittet endast 11'/dag utslaget på vecka 6. Ganska skruttigt. Och vecka 7 ser inte heller ut att bli någon bra stegvecka. På onsdag, självaste julafton, bilar vi ner till Holland till Es familj. Jag känner att det gör mig lite arg att inte få röra på mig som jag gjort under tidigare veckor. Ska bli skönt att komma tillbaka till mer vardag efter helgerna.

Jag har inte saknat min våg alls. Imorse ville jag inte ställa mig på den. Jag visste redan via måttbandet att jag inte gått ner i vikt. En hel vecka och jag står still. Det är ju lite psykande för mig. Jag vill se resultat från vecka till vecka. Men visst. Jag har inte sugit i mig 2 pulver varje dag. Istället blev det ibland 2 proteinbars vilket jag vet är mer kcal än pulvret.

Hade som mål att gå ner åtminstone till 66-någonting till idag. Det sk*t ju sig. Har i princip stått stilla i 3 veckor. -0,5 kg sen dess. Beror troligen på att jag inte är lika slavisk med maten men jag dricker fortfarande ingen alkohol och äter inget ris/pasta/potatis/bröd e dyl. Jag är sparsam med rotfrukter och vräker inte i mig nötter eller frukt. Så just nu så retar det mig att behöva vara milimeternoga. Jag är inte gjord för svältdieter. Tyvärr. Men det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna åka ner till svärföräldrarna och stå still i vikt. Efter 10-veckorsperioden är det möjligt att jag kommer att byta taktik. Ska fundera mer på det :)

Nu ska jag gå och vårda min huvudvärk och ta hand om min dotter som mår illa.

2 comments:

  1. Välkommen hem. Det känns skönt att du är tillbaka. Det är ett bekymmer att man vill gå ner så mycket. Har du kollat med ITRIM vågen om du har omsatt en del fett till muskler. Det är mitt tips att du har gjort.

    Att du inte kommer upp i stegen på denna vecka gör inget. Du har ju inte gått på slät mark direkt. Tänk du måste ha haft en fantastisk vecka och sett massor.

    Oroa dig inte det kommer gå gallant nedåt framöer. Det kan jag nog sätta en slant på.

    Än en gång. Välkommen hem :-)

    ReplyDelete
  2. Välkommen hem! Å nej, trist att det blev förseningar... Det är aldrig roligt- man vill bara hem!

    Tur att det inte var så varmt där så det blev behagligt vandrings väder!

    11000 steg/ dag på din semester är väl helt fantastiskt bra! Du har verkligen höga krav på dig själv! Tänk så att det hade kunnat vara mycket, mycket sämre! Hur många som bodde på erat hotell tror du låg på så många steg/ dag? Du får säkert räkna fler steg än om du bara gått rakt fram istället för uppåt.

    Vem vet, stegräknaren kanske fick en värmechock och visade totalt fel?!

    Hoppas huvudvärken gav sig och att ni får en trevlig jul! Du ska se att snart vänder vågen! Efter regn kommer sol!!!

    Stor kram till dig som jag tycker är super duktig och jag kan precis som Peter sätta en peng på att du fixar att nå din målvikt!!!!!!

    ReplyDelete