Friday, December 12, 2008

Vecka 6: Dag 2 förbränningen har avstannat och det är OK

Jag har just konstaterat att kroppen var snabb att gå in i viloläge när jag inte längre går så många steg. Förra veckan kom jag upp i 9600/dag och den här veckan ser likadan ut än så länge. Vågen står stilla så det är ju trevligt. Skulle vara jobbigt om jag började gå upp helt okontrollerat. Men jag har mätt min fettförbränning med ketos-stickorna från apoteket och det har varit negativt i flera dagar nu. Inte bra för vikten alltså. Förut har de lyst mörkt lila = hög fettförbränning. Jag tar nya tag när andan faller på :)

Det känns ändå bra. Jag har satt upp ett mål för min nästa officiella vägning (vilket är om 10 dagar. Har ju inte haft någon sen V4-träffen.) Målet är att ha kommit ner till 65-någonting men om jag landar på 66-någonting och det har varit VÄRT det så är det också helt acceptabelt.

Och idag är det världens tråkigaste blötsnöregn som inte ligger kvar. Jag kom ut på min morgonpromenad och konstaterar att skavsåret gör ont. Illa...

Tittade just på väderprognosen på Teneriffa och det är 12 grader. Inte RIKTIGT vad jag hade tänkt, men det är snyggt med dunjacka på stranden ;-)

3 comments:

  1. Skippa dunjackan för 12 grader där är inte som 12 grader i Sverige. Det kan faktiskt vara skönt och helt ok med värmen.

    Det går upp och det går ner. Så är livet och det är det vi får lära oss att leva med. Bara vi inte släpper taget om målet.

    Du kommer att bränna igen när ni är ute och går på Tenneriffa.

    Ha en riktigt skön resa.

    ReplyDelete
  2. Hallihallå! Det kommer inte bli några 12 grader inte! Och OM det skulle bli det så är det som Peter säger! Tänk på mig då, här har vi MINUS 12! Det du!

    Upp & ner, ner & upp... brukar jag sjunga med dottern! Den kan man även sjunga här!

    Ketos stickor... hmmm det kanske man ska kosta på sig?! Vad kostar dom?

    ReplyDelete
  3. Grisen gal i granens topp...

    Ingen aning vad Ketos-stickorna kostade :s Inte SÅ dyra tror jag. Det är roligt när de blir lilafärgade. Det är inte liiiika roligt när de inte blir det ;-)

    ReplyDelete