Friday, December 5, 2008

Vecka 5: Dag 2 och så var det fredag igen

Igår höll jag på att bita huvudet av en av mina ex-kollegor för att jag var så hungrig. Det blev fel med bordsbokningen så när 9 personer skulle äta middag och restaurangen bara bord för 4. Det innebar att vi behövde hitta en annan restaurang. Lite snabbt. De andra i sällskapet tog allt med jämnmod. De hade druckit champagne i en och en halvtimme, ätit chips och japansk mix så de led inte allt för hårt. Jag hade druckit vatten och knaprat på några rena jordnötter då jag upptäckte att jag var benägen att börja tugga på soffan vi satt i.
För första gången under mina fyra veckor så hade jag ingen räddningsplanka i väskan. Den sista proteinbaren gick åt i lunchrusningen i stan. Upptäckte nämligen att jag ville sparka på mina medmänniskor för att de gick lite långsamt. Aaaaaah, lågt blodsocker!!! Mums. Mums. Proteinbar. Glad igen...

Idag ska jag bunkra upp med nya proteinbarer. De är inte favoriter, men jag äter hellre segt sött sågspån än sparkar och biter mina medmänniskor i världen :D

Summering av kvällen: Jag drack inte en droppe champagne, eller vin men när de hade fått in en ny ale-sort (Biskop Kol från Strömsholm) på stammishaket så tog jag en pyttesmak och konstaterade att jag hade blivit grymt besviken om jag hade tagit in ett glas av det. INTE värt det. Just nu i alla fall.
Maten vi åt var god även om jag kunde stannat vid förrätten. Pilgrimsmusslor. God mat är verkligen gott. Smakfulla portionsstorlekar. Trevligt.

3 comments:

  1. Duktigt. Du har koll på det mesta.

    Det kommer gå fort de sista kilona.
    /Peter

    ReplyDelete
  2. Jättebra!!! Mmmm det är just det... att god mat är så gott!!!

    Hoppas lördagen är bra hos dig!

    // NuJ.

    ReplyDelete
  3. Hoo hoooo! Nu var det längesen sist! Hoppas att allt är bra med dig!

    ReplyDelete