Thursday, December 4, 2008

Vecka 5: Dag 1 trött igen

Tack för fina kommentarer till resultatet vecka 4. De värmer (även om Peter är avundsjuk ;-)

Jag är så trött! Önskar att solen kunde komma fram så att jag fick ladda batterierna lite. Tror att avsaknad av sol är det stora problemet för mig. Och kanske att E's katt tycker om att väcka mig på natten för att bli klappad...
Eller för att jag fortfarande måste upp och kissa på nätterna. Trodde faktiskt att jag skulle ha vant mig vid vätskeintaget nu, men troligen så dricker jag nog lite för mycket te och vatten för sent på kvällarna. Om jag inte dricker så är jag rädd att jag kommer att börja rycka i skåpen efter något att äta, så jag får stå ut med att gå upp minst en gång per natt.

Kom på att jag fick en komplimang för mitt hår igår. Kändes roligt men så glömde jag bort den direkt. Men imorse kom jag som sagt på det igen och då stannade jag upp en stund och njöt av den komplimangen. Var så härligt att den INTE var kopplad till viktnedgången.

Imorse sa jag till E att det är farligt att jag redan efter fyra veckor har nått mitt 10-veckorsmål. Att det känns som att "tja, men nu kan jag ju slappna av" "det är ju inte så mycket kvar nu..." men då sa han "Men JAG behöver att du fortsätter. JAG har fortfarande 6 veckor kvar och jag behöver verkligen ditt stöd för att gå ner i vikt under dem veckorna."
Det hade jag inte trott. Det är ju toppen att han känner att jag inspirerar honom till att vilja gå ner i vikt. Med sina 105kg till 187cm så har han fått en mage som inte är helt hälsosam.

Jag har därför bestämt mig för att nästa milstolpe blir att komma under 65 kg. Jag vill verkligen väga mindre än min långa pappa!!! :)

3 comments:

  1. Höru du hade ju ëtt slutmål eller hur? Gå på det istället. Om du är klar med det innan tio veckor är det ju grymt.

    Skönt med en kompis som vill gå ner i vikt.

    Jag använder ju bla dig som stöd här.
    /Peter via lånad dator

    Jag får också gå och kissa varje natt men det gör inget. Helt ok för mig i fyra veckor till.

    Njut nu av alla framsteg.
    Yes jag är också stolt över dig.

    ReplyDelete
  2. Sorry det blev fel i förra inlägget men det får du stå ut med ;-)

    ReplyDelete
  3. Åhh! Här tittade solen fram en stund idag! Helt ljuvligt vykorts-vackert med massor av snö, så där vackert snöiga träd och så solen som glittrade på det! Mmmmums- synd att vi satt inne bara!

    Härligt att du fick kommentarer för nåt annat än vikten :0)
    Själv är jag ledsen för mamma och hennes man har varken sett att jag klippt av mig håret eller att jag har loosat 15 kg.....

    ReplyDelete