Wednesday, December 24, 2008

Vecka 7: Dag 7 God Jul världen!

Igår tänkte jag på den påse skumtomtar som jag vet att E har lagt undan för mig att få äta av när mina första 10 veckor är över. När vi såg dem i affären för en och en halv månad sen så kände jag en sorg över att inte få äta dem genast. Och så ville jag ha flera påsar, inte bara den där enda med bara små tomtar i.

Igår tänkte jag att jag inte alls är sugen på dem längre. Det är en suverän känsla att känna att just nu så har jag verkligen sockeravgiftat mig. Har väl aldrig varit en äkta sockergris, men tillräckligt för att det ska ha bidragit till en övervikt.

Snart ska vi hoppa in i bilen och åka ner till Holland. Matkorgen är packad med mat som jag kan äta. Vi stannar bara för kaffe och toalettbesök. Bör vara nere på 14 timmar om inte vädret saktar ner oss. Har sett SMHI rapporten om halkvarningen i södra Sverige så vi är förberedda.

Nu väntar ägg och bacon på mig. Jag gläds åt att vara kvar i 66-klubben idag med även om jag som alltid efter ett ras gick upp ett par hekto i natt. Målet uppnått! Nu är 65 nästa mål. Min långa pappa väger 65. *Morr* ;)

GOD JUL alla!

3 comments:

  1. PS. Ramlade just över den här bloggaren nu: http://blogg.aftonbladet.se/26546/

    Om ni har lust/tid kolla gärna på den :)

    //HBP

    ReplyDelete
  2. Kör försiktikt för det snöar här i Linköping nu. Jag jublar men är lite rädd för alla som ska köra idag.

    Jag har faktiskt börjat längta efter skumtomtarna. Jag bodde förut på den ort som gör skumtomtarna så jag åt rätt många då.

    I gav jag brevbäraren en låda i julklapp.

    Kör försiktigt och God Jul

    ReplyDelete
  3. Åhh, blev riktigt orolig över att ha er på de halkiga vintervägarna! Hoppas att resan gick bra och även att hemresan gick bra!

    Nästa gång du bloggar väger du nog 65 :0)

    ReplyDelete