Tuesday, December 9, 2008

Vecka 5: Dag 6 en ny dag på platåskor

Nej, inga fina platåskor. Bara en trist våg som inte vill vara mig till lags. Ser fram emot att resa bort från vågen. På söndag åker jag till Teneriffa. På lördag har vi vår förtidiga julafton. Jag har fullt upp hela veckan och så ska jag klämma in 10' steg om dagen. Kanske lite optimistiskt... men försöka går ju.

Igår blev det hundratals köttbullar, ischoklad (mörk med kaffesmak) och en chokladkola som inte stelnar. Samma sak som förra året. Fick koka om den då och nu har jag skrapat ner kletsmeten i kastrullen för att koka om årets sats också. Tröttsamt. Men det luktar gott!

Kom på att jag missar vecka6-vägningen pga min resa. Kommer att väga mig när jag är tillbaka. Då hinner jag med en formel vägning innan jul. Känns som en bra idé. Sen är det lite trist att det blir ett tre veckors långt mötes-uppehåll för mig, men ska bli roligt att se om vi som grupp krymper eller ökar under helgerna.

Idag är det glöggkväll. Får stå där och sörpla Ramlösa. I vanliga fall är jag sist kvar och hjälper till att städa upp. Idag droppar jag nog av ganska tidigt. Helt okey. Det kommer fler glöggfester nästa år.

Dagens mantra: vatten och steg

3 comments:

  1. Helt rätt att droppa av tidigt alltså. Ja det kommer fler glöggfester, julbord och anna gott.

    Då kommer vi var smärta och fina samt vara otroligt nyttiga att bara äta av några få saker.

    Vad har du för planer på resan. Äta dricka och må bra eller försöka avstå?

    Brukar inte du göra kultestet på kolan? Det är bra att göra annars.

    Kola älskade jag men nu gör jag aldrig sådant. Får nog smussla mig in någonstan där de gör kola för precis som du säger är doften underbar.

    Kämpa på.

    ReplyDelete
  2. Ha! Jag gjorde kultest men det räckte inte. Idag kokade jag om chokladkolan, sen gjorde jag vaniljkola och knäck. "Misstaget" jag gjorde igår var att inte stormkoka smeten. Det stod att det bara skulle småbubbla, men när jag stormkokade idag (på 4:an av 6 istället för som igår på 2:an) så gick det under 30 minuter innan den blev perfekt.

    Teneriffa blir enligt programmet är det tänkt. Sen hoppas vi på att komma iväg på vandringar. Bland annat finns en vulkan (Teide) som är cirka 3700m hög. Vi hyr nog bil och åker runt en del också. E är inte så förtjust i strand och värme men någon dag kanske jag kan binda fast honom en stund på stranden så att vi får liiite färg på magarna också.

    Glöggfesten gick fin-fint! Jag drack loka och bad om kaffe vilket de så klart fixade till mig. INGEN tjatade om varför jag inte drack eller åt godis/pepparkakor. Intressant att se att ett Nej accepteras utan knot om jag bara säger det uppriktigt och inte tvekar. Bra läxa :)

    ReplyDelete
  3. Heeej tjejen! Vad duktigt du är!!! Både med koleriet och igår på glöggfesten! Visst är det härligt när man får vara ifred med sitt vatten/ kaffe och inget tjat!!!

    Härlig belöning med Teneriffa... bra tid att åka! Ja, liiiite strand får han väl ställa upp på så att magarna får sin dos...

    ReplyDelete