Tuesday, December 23, 2008

Vecka 7: Dag 6 och vågen är snällare idag

Först ett tack till NuJädrar och Peter! Ni är så härliga som hela tiden är positiva och hejar på. Idag kände jag extra mycket att jag kommit hem eftersom ni har kommenterat på gårdagens inlägg. TACK!

Vågen gav med sig inatt. Kanske behövde jag ett dygn för att normalisera kroppen efter resan men idag är jag nere på 66-någonting. Det betyder att jag faktiskt nått mitt "inför-julen-mål"! Det känns underbart och nu sitter jag här med promenadkläderna på för jag ska hinna gå en sväng innan barnen vaknar (sjusovare) och dagen drar igång på riktigt. Har en huvudvärk som suttit i tre dagar. Tror att det är min form av den förkylning som nästan däckade E nere på Teneriffa. Han hostade, snorade och blev helseg. Jag räknar med att vara helt frisk imorgon igen. Eller hur?!

Att ha nått 66-målet har gett mig ännu mer vilja att hålla min diet över julen nere i Holland. Jag kommer inte att dricka whisky med svärfar, inte dricka latte och äta chokladpraliner i soffan med svärmor, inte äta deras goda pepparkakor, vaniljkrämer eller yoghurtar - men det gör mig inget eftersom jag vet att det kommer fler resor. Och då kanske jag tycker att jag har rum för allt det där. Men inte den här resan. Stegräknare, måttband och matdagboken följer med, liksom pulver och skakflaskan. Färre proteinbarer nu eftersom jag är skeptisk till deras innehåll och påverkan på förbränningen.

Solen skiner. Det är lagom kallt. Jag önskar alla julfirare en lugn och stressfri dag före dan!

4 comments:

  1. Jag önskar dig en trevlig resa och en God Jul.

    Fast om jag vore dig skulle jag äta/dricka något av det du räknade upp. Det som är godast och välj hur mycket och sedan bara njuta av det.

    Det är faktiskt jul och jag tycker du har varit så duktig att du kan ge dig själv en julklapp i form av något gott. Men komihåg: välj vad, hur mycket och sedan njuuuuut.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Glömde. Grattis till att du nådde målet. Bra jobbat :-)

    ReplyDelete
  3. Hm... Om de bjuder på champagne så kommer jag inte att tacka nej. Den chansen är liten, men OM så ska jag njuta i fulla drag!

    ReplyDelete
  4. GRATTIS! Du har nått ditt mål! Otroligt bra jobbat!!!
    Jättekul att höra att du uppskattar våra kommentarer! Detsamma säger jag om alla dina kommentarer!

    Hoppas att huvudvärken släppte! Tro mig jag vet hur det är att ha huvudvärk!

    ReplyDelete