Monday, December 29, 2008

Vecka 8: Dag 5 Min pappa väger 65 :)

Det funkar! Jag kan äta fett, protein och grönt och ändå gå ner i vikt. Idag visade vågen 65,7 och det betyder att jag gått ner 1 kilo under julveckan. Det är hur coolt som helst. Jag har ätit mig ordentligt mätt. Har haft stabilt blodsocker och mått bra.

En efterlängtad kilosiffra på vågen. Det är verkligen som att träffa en gammal kär vän :)

Uppdaterar i efterhand: För att ni ska förstå hur jag äter så tänkte jag föra dagbok över mina mål och mängder. Men pga stök nu kring Nyår så börjar jag mer noga den 1:a januari. Det handlar alltså inte om att ha koll på kalorier, utan bara om att äta riktig mat (inte något light, utan fullfettsprodukter) och att lyssna på kroppen mer. Jag äter när jag är hungrig och då äter jag tills jag blir mätt. Ordentligt mätt.

4 comments:

  1. Ja där funkar vi nog olika. Jag menar du har tagit bort det mesta av kolhydraterna och det skulle inte jag göra om jag inte är i viktminskningsfas. Sedan får vi se om du går ner framöver för vad du har ätit de senaste dagarna spelar oftast ingen roll för vågen idag utan den spelar roll om några dagar.

    Fast vad spelar det för roll vad och hur och när huvudsaken är att du mår bra och du känner att det är rätt.

    Du har säkert hittat vägen till din livsstil som du kommer ha framöver.

    Det är bara att grattulera.

    Måste vara härligt att väga som farsan.

    ReplyDelete
  2. Tjoho! Det var ju det jag förstod! Du är jätteduktig!!!
    Peters ovetenskapliga teori stämde inte på mig eftersom jag inte gått upp nåt under den 1,5 veckan som jag ätit vanlig mat...
    Och då har jag tom unnat mig lite extra...

    Vad säger din pappa nu då ni väger lika mycket?!

    ReplyDelete
  3. Vad är då vanlig mat NuJ? Om man räknar på hur stora portioner du tog så är det nog inte så illa som du vill påskina.

    När vi är så fokuserade på vår vikt så spelar det nog ingen roll vad vi äter. Vi anpassar maten till hur nyttig den är.

    Min teori byggde på den tiden för många år sedan då jag vägde ner mot 70 kg och höll min vikt. De gånger jag inte tränade eller åt mycket så syntes det inte på vågen förrän ca en vecka efteråt. Det var många sådana tydliga cirklar jag hade. Jag var otroligt fokuserad på den tiden och rätt tunn. I ordets rätta bemärkelse. Se om jag hittar en bild.

    ReplyDelete