Friday, February 4, 2011

Jag pulvrar vidare - och drar till landet

Dagarna går fort. Jag såg just att jag nu snart är klar med fjärde veckan på pulver och jag väger mig varje dag. Det funkar bra för mig även om jag blir nyfiken och undra hur det kan vara möjligt att gå UPP 1,2kg när jag bara får i mig 500kcal/dag. Dagen efter kliver jag glatt upp på vågen och då visar den ner 2kg. Jag fattar att det är vätska, men det är fascinerande.

Det enda jag egentligen bryr mig om är att kunna komma i mina byxor och mina skjortor som ligger prydligt ihopvikta och inplastade i ett överskåp. De har väntat på mig i två år så de far inte illa av att vänta några veckor till. 10 cm mindre i midjan redan, så det är inte så långt kvar.

Nu har jag börjat träna och det fungerar trots "fakirdieten". Trodde att jag skulle bli HELT slutkörd och inte orka träna, men det gick hur bra som helst. Yoga och funktionell (hela-kroppen) träning med ny PT som heter Leo. Leo och jag kommer att ha mycket roligt ett tag framöver. Fick göra en matprofilstest som hemläxa och det blev tydligt att jag är en proteinmänniska. Inga nyheter för mig. Men nu är jag en pulvermänniska. Det gillar inte Leo, men han blev lite tyst när jag orkade med träningspasset.

Jag köpte en löpartidning på vägen hem idag! Tyckte att den ropade på mig när jag var inne och betalade på macken. Den - och diverse kastruller, porslin, ljus, tofflor och fleecefiltar - får följa med upp till nya lantstället i Dalarna.

Nu sovdags. Jag vill åka upp tidigt imorgon!

PS. Nu har jag passerat -10kg. Sakta med säkert :)

No comments:

Post a Comment