Tuesday, January 20, 2009

Svårt att få in träningspassen

Har idag fått flytta på massor av inbokade saker i min kalender pga att jag jobbar igen. Tanken var att jag successivt skulle fasa in mig i projektet. Några timmar/vecka i januari. Lite fler i februari... Men plötsligt är det fullt av möten veckorna igenom. Hur gick det till? Måste ha en plan för att få in träningen annars kommer jag snart att ramla tillbaka till min startpunkt. Inte kul.

Skippade träningspasset idag och tänkte att jag skulle ta en promenad hemma istället. Men när jag väl kom hem förstod jag att det var viktigare med middag och läxläsning. Sen när det var klart så insåg jag att det var riktigt uselt ruskväder och att klockan hunnit bli halv nio. Lite för sent för mig om jag ska halka runt rundan. Hmm...

På torsdag kan jag träna på lunchen. Nu står det inskrivet i kalendern. Imorgon kan jag träna på itrim innan gruppmöte #9. Bra! Nu känns det lite bättre, men jag inser att det måste in i min kalender, annars blir det inte av.

4 comments:

  1. Ja, det är inte lätt att hitta tid för motionen, det gäller att prioritera!
    Lyckliga du som kan träna på lunchen!

    Kram

    ReplyDelete
  2. Bra gjort. Du tog tag i det direkt. Jag funderar faktiskt på att ta en promenad. Fast inte så lång. Vi får se hur det blir. Lite skön musik så går det mesta.

    Du ramlar inte tillbaka igen. Det ska vi här på bloggen se till.
    Ha det gott.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Det är bra att du skriver in det i kalendern, då blir det av. Så brukar jag göra.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Jag vet! Det gäller att planera in i almanackan...

    Själv försöker jag planera in mina 2 itrimpass och minst 2 Friskis pass / vecka. Skulle vilja träna ännu mer... ( hörde själv hur jag lät, är det där JAG som säger? Härligt med sitt nya jag )

    ReplyDelete