Thursday, January 8, 2009

Vecka 10: Dag 1 och äntligen känns det roligare igen!

Magsjukan tog verkligen musten ur mig. På fler än ett sätt. Har varit totalt omotiverad till allt som haft med motion, nyttig mat, hälsa och framför allt viktminskning att göra. Men idag känns det som om jag faktiskt är på väg tillbaka. Kanske är det för att vardagen är tillbaka efter alla ledigheter. Jag tvingade mig upp vid 7 som inte är tidigt för er kanske, men för mig kändes det som om klockan var 5. Frukosten åts bara för att jag var tvungen, absolut inte för att jag var hungrig. Sen in till stan för att lämna bilen på verkstad för service.

Åh. För att roa dem på verkstaden gjorde jag en äkta prakt-vurpa! Som bambi på hal is mitt inne bland alla bilar. Det är halt med snö under skor inomhus :)
Inga ben brutna. Bara lite pinsamt. Och lite mörbultad.

Önskade att jag tagit med mina skridskopjäxor när jag såg konstisen ligga perfekt nyspolad på Östermals IP. En enda man åkte runt på slingan och det såg så underbart skönt och fridfullt ut. Jag gick och fikade med två kompisar istället. Vi hade "lucköppning" efter bröllopsfesten vi var på i måndags. Inga pinsamheter, men vi konstaterade för femtielfte gången att vi aldrig kommer att bli vuxna nog att sluta dricka vid midnatt...

Hur som helst mår jag bra idag. Stegräknaren är tillbaka igen och jag har över 13' steg på den. Imorgon ska jag träffa "min" personliga tränare och inser nu att lördagen och söndagen kommer att vara smärtsamma eftersom jag inte styrketränat med henne sen i september.

Det är dags för slutspurt inför hälsouppföljningen vecka 10. Kommer inte att klara -10 kg men jag är väldigt nöjd med resultatet och vet att jag inte kommer att sluta förrän jag är klar.

Kramar och tack för alla kommentarer under tiden jag varit borta!

10 comments:

  1. Vääälkommen tillbaka. Du har varit saknad och jag blev personligen lite orolig för dig att du skull vara borta för alltid.

    Men nu är du här och det känns tryggt och skönt.

    Så det är bara att jobba på igen. Ta nya tag, revidera planen och köra på.

    Det där med lucköppning ska vi inte prata om. Efter min fyllekväll i fredags har Catrin börja påminna mig om både det ena och det andra men jag vill inget veta. Det är bäst så och så försöka att kanske göra det lite bättre nästa gång dvs lite mer nyktrare......om det går.
    Kram och välkommen tillbaka :-))

    ReplyDelete
  2. Eller hur?! Man vill inte veta. Kan inte alla glömma samma saker? ;-)

    Och jag försvinner inte i första taget. Lovar härmed att inte sluta blogga förrän målvikten är nådd och bibehållen ett bra tag!

    ReplyDelete
  3. Haha, vad pinsamt med vurpan...MEN det händer många, så det är bara å bjuda på!

    Vad bra att du är igång igen. Å helgen kommer säkert gå jättebra!

    Kram

    ReplyDelete
  4. Tack för din kommentar i min blogg!

    Har du kört med ITRIM i 10 veckor? Är målet att tappa 1 kg/vecka?
    Det finns så himla många sätt att gå ner, en riktig djungel. Bara att hoppas att man väljer rätt väg!

    Lycka till med träningen!

    ReplyDelete
  5. @Anna: Äh. Jag blev mest paff faktiskt. Bjuder gärna på en vurpa :)

    @Maribella: Jupp. Går in på min 10 vecka idag. Kör varianten "Varierat" så 2 pulver och 2 vanlig mat om dagen. Målet var att gå ner 6kg dessa veckor men jag rasade i början så en kompis sa att hon trodde att jag skulle gå ner 10. Och jag blev förstås lite sugen på det. MEN jag har signat upp för 12 månader och mitt mål är -12.9kg fett under de första 6 månaderna. Har en bit kvar alltså.

    ReplyDelete
  6. Välkommen tillbaka kära vän! Men du...
    Hoo hooo! Det är när du känner det tungt och du är oinspirerad som du ska vara här! Då står vi redo för att finnas här för dig!!!

    *drar dig i örat med ett leende* OM detta inträffar igen så looovar du att inte försvinna härifrån!

    Aje, sånna vurpor är pinsamma och jag studsar upp som om inget hade hänt, önskar att ingen såg och även om det gör ont som tusan låter jag inte det synas en millimeter :0) Moget va´? Varför inte bara asgarva och bjuda på sig själv?!?

    Klart du kommer att nå ditt mål! Vi har bloggat om det tidigare, att vi vill så gärna och vi vill så fort! Tänk på hur länge det tog för oss att skaffa på oss alla kilon!!!

    Stor kraaam

    ReplyDelete
  7. Hej
    Kul att du hoppade på min utmaning och att det gick!! Och stort grattis till din viktminskning hittills....
    Hrmm såg att du rörde dig runt i trakterna kring Östermalms IP...Då blir jag lite nyfiken på vilket itrim du går på? Jag ska börja på K-holmen för att sedan träna på nya centret vid Stureplan..
    Kram till dig

    ReplyDelete
  8. HBP
    Tack för alla inlägg. Jag kan inte svara på dem alla för det är så många. Du har ju tagit igen lite.

    Är det något du vill veta så skriv i det senaste inlägget så svarar jag där.

    Jag har verkligen saknat dina inlägg. Det är en vana att läsa dem. Du skriver bra härligt.

    I morgon är en stor dag för mig. Läs mer på morgoninlägget.
    Kramar

    ReplyDelete
  9. Välkommen tillbaka efter magsjukan! Skönt att du mår bättre nu!
    Kram

    ReplyDelete
  10. Hej, där är du!

    :)

    Skönt att du är på banan igen. Roligt med vurpan, synd att den inte var på Östermalms IP bara... :)

    Trevlig helg!

    ReplyDelete