Friday, January 23, 2009

Äntligen fredag!!!

Så underbart härligt med fredag. Idag har jag krävt att få bli "wined&dined" av E. När jag föreslog det i veckan sa han "Visst kan vi göra det - vart ska vi gå?". Njae... tanken är att jag inte skulle behöva tänka ut det, och det gick han med på. Snart ska vi gå. Det blir inte tjusigaste haket i stan, men det räcker att vi slipper laga maten och att vi kan få ett glas vin om vi känner för det.

En lång och informationsfylld vecka. Jag har fått en arbetsplats, PC och kan till och med logga in... Sånt kan ta månader, men nu har det gått undan. Kommentarerna haglar dagarna i ända. Det varierar i vilken ordning de kommer men det har oftast varit "vad fräsch du ser ut/har du gått ner vikt" men också rå men hjärtlig skadeglädje "haha! du som aaaaaldrig skulle komma tillbaka hit". Det är roligt att vara tillbaka. Det känns helt rätt och jag är så glad att de är så glada att se mig igen efter 3 månader.

Oh! Bästa kommentaren hittills är "Har du plastikopererat dig? Jooo, men kom igen - visst har du lyft ansiktet?!"

...kan samtidigt meddela att jag sett en snabb försämring i hyn av att sitta inne på dagarna. Det är viktigt att få frisk luft, så jag är nu helt inne på att komma tillbaka till fler promenader i veckan.

Hoppas att ni har en underbar helg!

3 comments:

  1. Jag blir gladare och gladare ju längre tiden går, utan att jag faller! Så det syns säkert på ansiktsbilderna...
    Vad mysigt med middag ute. Här blir det Let´s Dance och ett glas vin hemma istället.
    Kul att du får så mycket reaktioner på jobbet. Å helt rätt tänkt med promenaderna. Vi behöver frisk luft!

    Trevlig kväll!

    ReplyDelete
  2. Vilka härliga kommentarer...själv blev jag tillfrågad om jag är med barn idag...inte lika kul!!

    Kram

    ReplyDelete
  3. Ha ha, plastikoperation. :)

    Trevlig helg och hoppas att du kommer ut mer i helgen trots skitvädret utanför dörrn.

    ReplyDelete