Thursday, January 29, 2009

Jag har joggat hela natten

Tydligen så har jag verkligen bestämt för att lära mig att jogga i år. Jag har aldrig varit en löpare och har i grunden ganska dåliga knän, behöver mycket muskler på mina ben och i övrigt har jag usel kondis. Fin start. Men i natt drömde jag igen om hur jag sprang. Solen sken, det var grönt ute, jag hörde fågelkvitter och kände vårdofter från skogen. Härlig känsla.

Igår på itrim-mötet nämndes både Vårruset och Blodomloppet. Och jag tänker: Varför inte? Ett bra mål att träna mot.

Jag längtar så mycket efter ljusa mornar och kvällar nu. Lite värme skadar inte heller, men framför allt ljuset.

4 comments:

  1. Jag ser också fram emot ljuset. Då kanske jag kan ge mig ut på kvällspromenader som alla andra som bor i stan och som har lampor som lyser upp. Här utanför stan är det kööölsvart! Ser inte ens vägen :)

    Vårruset och blodomloppet är ingen dum utmaning!

    Kram!

    ReplyDelete
  2. Vi på posten har ju något som kallas postmilen som går av stapeln varje år. Tänkte först att vara med på den men det är ju när jag är på Sardienien så det får bli nästa år.

    Börjar man drömma om att springa så är det ett gott tecken. Jag har också numer lite bekymmer med knäna men jag tänkte ta det lugnt och när jag kör hårt på Itrim på brädan så funkar knät.
    Mot spåret.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Åhh jag längar efter att få ut och springa! Lätt som en fjäder och utan kondis-problem!
    Fast just nu är det -15 grader och mycket snö fortfarande.

    Jag har börjat snegla mot tjejmilen... kanske ska satsa på det? Först vill jag se hur det går med att börja springa. Håller knäna? Hur kommer det kännas?

    Ha en trevlig helg!

    ReplyDelete
  4. Jag längtar tills snön är borta och jag kommer kunna börja jogga och orka det!

    Själv har jag funderat på Tjejmilen som går i augusti, då har jag har hela våren och sommaren på mig att träna.

    ReplyDelete