Tuesday, January 13, 2009

Vecka 10: Dag 6 och Body Pump är jobbigt!

Har varit och tränat på SATS och ikväll blev det Body Pump som är ett flådigt namn för att styrketräna kroppens alla stora (och en del små) muskelgrupper på en timme i grupp. Det är nog över ett år sedan jag tränade ett sånt pass och AJ vad jag redan har ont nu. Fastän jag med flit la på fjösiga vikter och till och med stannade upp när de körde de sista mördarövningarna i varje set. Ja ja. Toppformen är en bit bort fortfarande. Men det känns bra i kroppen. Jag har blivit mycket starkare generellt i hela kroppen av alla mina promenader i november och december.

Har nu jobbat min andra dag (har varit ledig i 3 månader...) och det är inte bra för stegen! Idag har jag bara kommit upp i 5000 steg. Får fuska och omvandla träningspasset och det ger ytterligare 7450 steg. Då kommer jag upp över 10' och då blev jag lite gladare :)
Men jag hoppas verkligen att jag kommer att komma igång med mina morgonpromenader snart igen. De kommer. Snart :)

Imorgon är det massor av icke-jobb saker att göra. Homeopat-uppföljning (hade katastrofvärden i början av november), träna med PTn (får väl muta henne att köra snällt efter detta kvällspass), min 10-veckorsuppföljning på itrim (HJÄLP!) och itrim-möte på kvällen. På torsdag tror jag att det blir en ny helkroppsbild också. Det var ju ett bra tag sen nu.

Jag vill se solen imorgon!

4 comments:

  1. Jag är övertygad om att du får se solen i morgon när du är på Itrim! Du kommer att ha gjort jättebra resultat!!! Du har ju varit så duktig och varit en enorm inspiration för mig!!!!

    TACK för det!

    ReplyDelete
  2. Uj uj uj, det där låter inte bra...jag planerar att gå på body pump imorgon efter ett låååångt uppehåll!

    ReplyDelete
  3. Gör du allt på en gång? Jag blir liksom snurr på allt du håller på med. Tänker du köra stenhårt resten av livet också? Kroppsbild?

    Många frågor men jag helt väck.

    Jag går lite promenader, kör på Itrim men tar det ganska lugnt där, ibland :-) och så har precis börjat på FS och där kör vi bland det enklaste som finns.

    Det räcker gott. Jag kommer aldrig gå på bodypump. Jag har en skön historia om Caty som gick dit första gången men den tar vi en annan gång.
    Lycka till i morgon. Det kommer gå fint. Kram

    ReplyDelete
  4. Bodypump är bra träning. Jag har en tendens att lägga på lite för mycket vikter...så jag får också grym träningsvärk efter ett sådant pass.

    Bra jobbat i alla fall! Keep goin!

    Kram!

    ReplyDelete