Monday, January 12, 2009

Vecka 10: Dag 5 och bara två dagar kvar

På onsdag är mina första 10 itrim veckor över. Det är med blandade känslor jag tittar tillbaka på perioden. Är glad att jag gått ner mer än förväntat. Är lite sur för att jag åkte på så mycket magsjuka och tappade ork och lust på slutet. Nu känns det bättre igen så jag ångar vidare med nya 10 veckor och hoppas att jag blir av med de sista sura kilona då.

Det tog mig två år att gå upp. Jag blir jätteglad om de försvinner på bara 20 veckor. Jag ser verkligen fram emot en sommar när jag inte vill gömma mig i vassen. I heltäckande våtdräkt...

Den största förbättringen jag har gjort är att jag inte har slentriandruckit alkohol. Endast en kväll blev det och det var det värt.

Den största kommande utmaningen är att helt sluta tristessäta på kvällarna. Jag har mycket svårt att stå emot suget som kommer ett par timmar efter att middagen är uppäten och det fortfarande är för tidigt att gå och sova. Kanske en stickning kan hålla mig lagom upptagen? Eller så kommer jag att lära mig att meditera under vårvintern. Jag funderar vidare.

7 comments:

  1. Helt rätt med stickning! Det är precis sådana saker man ska sysselsätta sig med. Jag brukar borsta tänderna också. Efter att sista måltiden har inmundigats. Det känns bökigt att behöva göra det igen, så det brukar hjälpa mig att hålla mig borta från snacksen. Men annars kan det väl inte vara så farligt att ta sig en fruktsallad?

    Kram!

    ReplyDelete
  2. Eller blogga...det håller ju också händer och hjärna sysselsatta ett tag!!

    Du är iallafall jätteduktig!

    ReplyDelete
  3. Jag gillar verkligen tandborst trixet! Det funkar dessutom :0)

    Jag har ju följt dig genom dessa tio veckor och jag tycker att du har gjort det fantastiskt bra! Du har visserligen- som oss andra- haft dina dippar och motigheter men kommit ur dom med rak rygg :0)

    Visst fortsätter du väl med bloggandet?!

    Kram och bra jobbat!

    ReplyDelete
  4. Klart jag bloggar vidare :D

    Slutar inte med det förrän jag är i mål. Och har tagit mig igenom första året. Blir säkert mindre tätt mellan mina inlägg då, men jag tänkte hänga ut mig offentligt till dess att jag är säker på att jag har fått in rätt livsstil.

    Tandborst-tricket är kalasbra tips. TACK!

    ReplyDelete
  5. Skönt att du finns kvar ett tag till. Jag har vant mig vid det.

    Du är jätteduktig. Jag har dig som förebild när jag når ner till mina sista fem kilo. Det gäller att hålla i. Jag tänker ofta på din resa när jag mentalt börja ställa in mig att jag ska komma ner till mina sista kilo.

    Grattis till vad du åstadkommit hittils.
    Och tack för du finns för oss på denna lilla viktminskningsklugg i landet cyberspace.
    Kramar

    ReplyDelete
  6. Stickning är nog en bra idè och tandborstningen funkar verkligen mot suget, det har jag märkt själv!
    Kämpa på, du klarar det galant!
    Kram

    ReplyDelete
  7. Ahh, ja, hur gör man med kvällssugen? Går och lägger sig?

    Såg att Caty borstade tänderna, bra idé!

    Kram

    ReplyDelete