Friday, February 6, 2009

Dags att stanna?

Idag vaknade jag och insåg att jag på det stora hela är väldigt nöjd med min kropp. Det är en underbar känsla. Den gjorde mig så klart glad men också otroligt stolt! Kanske har jag blivit snällare mot mig själv efter 40 år men jag gillar verkligen min kropp precis som den är just nu. Men eftersom jag är en sån "duktig" människa som vet att jag har satt ett annat (lägre) slutmål än var jag är nu så kändes tanken nästan lite förbjuden.

Det är konstigt. Eller inte alls konstigt, men ganska korkat. Det är ju jag som satt upp målet, och alltså kan jag bestämma när jag vill vara nöjd. Och det är jag ju nu.

Jag är inte perfekt. Det finns självklart en del som kan förbättras, men idag kände jag att jag vill ha en paus från min duktighet. På det stora hela kommer jag inte att ändra på någonting annat än mitt sätt att tänka. Istället för att tänka att "jag är inte klar än" så tänker jag "jag vill gå och träna det här eller det där för att det är roligt/skönt den här veckan".

Jag har gått in i min 14:e itrim vecka och insåg imorse att jag helt enkelt kommit till en insikt om hur jag tänker, och hur jag vill tänka istället.

Fyra saker är viktiga nu:
1) inte gå upp över 65 kg igen
2) inte sluta träna och ta alla chanser till vanlig vardagsmotion
3) njuta av att jag mår så bra just nu
4) fortsätta gå på itrim-träffarna

Det ska bli spännande att känna hur det här beslutet påverkar mitt humör och mitt beteende :)

6 comments:

  1. Underbart! Tänk att du är där nu, även sinnligt. :)

    Stort grattis!

    ReplyDelete
  2. Håller med Ellan, det e helt fantastiskt att du är där!!Självklart kan man ändra sina mål genom resan! Grattis till dina kloka beslut och att du har nåt dit du ville nå!!!

    ReplyDelete
  3. Jag har tyckt att du har varit där ett tag nu sedan den senaste bilden. Fast det vet man ju inte så mycket om då bilder kan ljuga. Man måste gå på sin egen känsla.

    Men du vilket jobba du har gjort. Fantastiskt. Jag längtar till jag har nått mitt mål. Mmm jag har fler planer på hur jag ska meddela det den dagen.

    Ja ja det nu en bit kvar fast det är så dj-la härligt att ha gjort det mesta nu.

    Tre månader och en vecka. Tänk vilken skillnad.
    Och så ännu ett tack för dina handfasta råd. Det är härligt och coachen var glad också.

    Ha en underbar helg. Jag ska bara gå promenader och göra andra roliga saker.
    Kramar

    ReplyDelete
  4. Underbart! Tänk när jag når dit...mmm!

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Vad härligt!! En stor gratulationskram till dig!! Vilken skön känsla det måste vara!

    ReplyDelete
  6. Åhh vad du låter frisk och sund! HÄRLIGT tjejen!!! Bra att du sätter upp riktlinjer som du fortfarande jobbar mot!
    TÄNK att du snart är i mål... Hoppas du fortsätter bloggandet :0)

    Grattis till ditt nya sunda jag!

    Kram

    ReplyDelete