Tuesday, February 24, 2009

Besviken


Jag hade verkligen laddat för att äta en semla idag. I 6 års tid på jobbet så har det fullkomligt kryllat av semlor. Varenda möte vi haft har någon (eller några) släpat med sig semlor. Flera spontanfikaraster har uppstått för att någon (eller några) har släpat in sjukt många semlor. Och jag hade verkligen sett fram emot en idag. Men tji fick jag. Inte en endaste ynka semlasmula har jag sett idag.
Av princip VÄGRAR jag att gå ut och köpa en semla. Bra för min vikt men jösses vad konstigt det blev.

4 comments:

  1. Ha ha ha så det kan bli*asg* På jobbet bjöd arbetsgivaren på semla men jag tog ingen. I år har jag bestämt mig för att inte ta någon men nästa år ska jag njuta av en. Kanske föregås den av ett dubbelpass någonstans. Vem vet vem vet.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Ha ha, är det inte typiskt. :)

    Jag har precis bjudit barnen och deras farmor på hembakad semla. Jag gick ingen, ska ju inte äta och vill heller inte ha.

    Som Peter säger, nästa år ska jag njuta av den fetaste semlan jag någonsin bakat.

    ReplyDelete
  3. Haha, det är samma här. Jag trodde också det skulle dyka upp semlor här på jobbet, men när jag åkte hem insåg jag varför...det är ju jag som ska köpa! Jag är ju chefen...;)

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Då var det inte meningen så då. Förstår att det känns snopet! Själv gjorde jag ett medvetet val och åt den semla som jobbet bjöd på. Hade ingen ångest heller.

    ReplyDelete