Monday, March 9, 2009

Pizza, chokladmousse, nötter

Inte klokt vad jag har ätit annorlunda saker i helgen. Det började med pizza i Järvsö. Har inte ätit pizza på minst ett halvår. Min familj är inte särskilt förtjust i pizza så det blir max ett par gånger per år, oftast som panikmiddag då. Men i lördags kändes Calzone som en jättebra idé. Jag fick inte i mig hela men innanmätet och de goda snibbarna på kanterna åt jag och det var gott!

Efter pizzan kom som vanligt min pizza-koma. Det är helt hopplöst. Vi kom fram till Harsagården och jag la mig på sängen och somnade. Men efter den tuppluren så blev det 7,5km i spåren innan det blev mörkt. Och vi skulle äta mer... Middag ingick och det var sillbuffé, renskavsgryta och chokladmousse. Allt gick ner. Och gott var det!

Frukost och mer mat! Gröt och ägg så klart. På vägen ut från matsalen såg jag att de hade messmör så jag högg en liten bit mjukt bröd med det och jösses vad gott det var. Tur att jag tog biten på vägen ut annars hade det kunnat bli många smörgåsar. 15 km i motvind och snö. Inte det bästa av väder, men tillräckligt bra för att vi skulle ge oss ut på myren för att få extra kilometer. På vägen hem var jag trött i armarna. Bara att inse att man behöver mycket överkroppsstyrka för skidor.

Efter skidor kom nötterna fram. Och jag var hungrig. Det kokta ägget var inte alls lika gott som nötterna...

Och ikväll har jag en dejt med supervågen. Tur att jag inte äter så här till vardags :)

3 comments:

  1. Låter som en bra helg. Kompenserar ätandet med skön träning.
    Vila? Lördag söndag är vila. Muskler eh nej inte nu för jag prioreterar viktminskning o kondition men sedan kommer tung träning. Troligtvis med start i höst.
    Kul att ha dig med på resan som kommenterar. Just det. Smink och kläder=schlagertider, eller ;)
    Kram
    /Peter

    ReplyDelete
  2. Pizza ja! VIsst smakar det annorlunda mot förut? Inte alls lika gott och jisses vad man blir degig efteråt... både i magen och i huvudet...

    Kram

    ReplyDelete
  3. Hej!

    Vad rädd jag blev när jag läste om tjejen som körde 2+2 och tränade så mkt att hon hamnade på sjukhus! Var kan jag läsa hennes blogg?

    Kram!

    Ellan

    ReplyDelete