Tuesday, April 28, 2009

Tillbaka på spinningcykeln

Äntligen kom jag mig för att gå iväg och träna. Har inte varit på gymmet på många veckor och har prioriterat att sova framför promenader. Det var inte riktigt den nära-döden-upplevelse som jag förväntade mig, men jag kunde inte ta i fullt ut hela vägen. Jag lider av sömnbrist så jag tog det medvetet lugnare än vanligt.

Jobbet är fortfarande galet. Det tycks inte finnas någon ände på det, men enligt plan ska vi snart ha nått en viktig milstolpe redan imorgon. Undrar hur många timmar det betyder för huvudprojektledaren i natt. Jag har precis just nu bestämt mig för att inte jobba ikväll. Ska sätta mig hos dottern och hoppas att bli trött. Om jag loggar in nu kommer mitt huvud att börja jobba för fullt och jag känner att jag kommer att vara urusel imorgon så jag får satsa på att bara vara lite usel istället...

Har för första gången på mycket länge fått svårt att sova. Kan inte somna in riktigt och efter några timmar vaknar jag och är i fullt arbetsläge i huvudet. I natt var det extra dj*vligt så då gick jag upp och bokade in mitt spinningpass. Var underbart att helt koppla bort jobbet i 30 minuter. Ska se till att packa träningsväskan och komma iväg snart igen.

Hoppas att ni andra har det mindre hysteriskt och att det går bra för er. Jag ska se om jag hinner runt till er alla, men om inte så ska ni i alla fall veta att jag tänker på er.

Må gott i solen och värmen!

2 comments:

  1. Skönt att höra av dig. Jag har undrat var du tog vägen och hur du mår. Låter som om du är lite på gränsen till vad du tål.
    Du vet ju mycket väl vad som krävs av kroppen för att orka och du måste träna.
    Att vet och att göra är två olika saker. Jag vet men ibland måste man höra det från andra också.
    Lycka till med din balans i livet.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Spinning är ju riktigt najs. Svettigt men härligt.

    ReplyDelete