Sunday, May 10, 2009

Halvårsrapport

Fick till min 6-månaders uppföljning hos itrim denna vecka och trots att jag inte tycker att jag lever lika sunt som i november och december så har jag fortfarande bra värden. Med tanke på jobb och livet i allmänhet just nu så är jag nöjd med min nuvarande status.

Längtar fortfarande efter att bli mindre fluffig och mer vältränad, men accepterar att om jag inte får in träning i veckoschemat så är fluffet kvar. Och jag mår bra ändå.

Min grundkondition har förbättrats märker jag. Jag går lätt upp för trappor och kan prata hela vägen upp till våning 4. Lite jobbigt när jag har halva kontoret i mina väskor, men då är det mer styrketräning :)

Idag skiner solen igen och jag ska iväg till jobbet. Har gett mig själv max 2 veckor till med jobbläget på det här intensiva sättet. Sen kommer jag att sätta mig själv före jobbet i veckoplaneringen igen.

4 comments:

  1. Bra jobbat. Både med vikten och den mentala hälsan. Det är ok att jobba hårt iblan men precis som du har gjort ska man sätta gränser. Din fluffighet kommer säkert att försvinna när du sätter dig själv främst igen.
    Ha en bra soliga dag.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Det kan vara fint med lite fluff också! :)

    Jag känner igen mig i jobb vs ego. Jobbet går oftast före, vilket träningen blir lidande av.

    Kramar

    ReplyDelete
  3. Det är bara att gratulera

    ReplyDelete
  4. Tyckte inte jag såg nåt fluff jag inte! Borta redan?!

    :0)

    Kram

    ReplyDelete